Mustáng rajongók: A Ford Mustang története

Szeretettel köszöntelek a Mustáng rajongók közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 69 db
  • Blogbejegyzések - 4 db
  • Fórumtémák - 1 db

Üdvözlettel,

Mustáng rajongók vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Mustáng rajongók közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 69 db
  • Blogbejegyzések - 4 db
  • Fórumtémák - 1 db

Üdvözlettel,

Mustáng rajongók vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Mustáng rajongók közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 69 db
  • Blogbejegyzések - 4 db
  • Fórumtémák - 1 db

Üdvözlettel,

Mustáng rajongók vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Mustáng rajongók közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 69 db
  • Blogbejegyzések - 4 db
  • Fórumtémák - 1 db

Üdvözlettel,

Mustáng rajongók vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

A Ford Mustang egy Ford Motor Company által készített személyautó, eredetileg a Ford Falcon compact alapjaira építve, de egy sokkal erősebb izomautó, eredeti nevén pony car. Az első példány Dearborn, Michiganban 1964 március 9.-én gurult le a futószalagról, nem sokkal később 1964. április 17.-én, a New York World's Fair-en csodálhatták meg az érdeklődők. Az Amerikai televíziós hálózatban április 19.-én mutatták be. James Bond főszereplésével a Goldfinger című filmben 1964 szeptemberében láthattuk. Az egész típussorozat meghatározó az autóvilág történelmében. A Mustang csak az első 18 hónapban több mint egymillió gazdára talált az autószalonokban.

Az első generáció (1964–1973)

Az első gondolat a Ford gyártási managerétől (Donald N. Frey) származott [1][2] és megnyerte a Ford általános részlegének vezetőjét, Lee Iacoccat. A Mustang prototípusa kétüléses, középkategóriájú (közpes erejű) roadster volt. Ezt később újrarajzolták és négyüléses autóvá alakították. David Ash és John Oros, [3] a Ford Lincoln–Mercury részlegének stúdiójából amikor készen voltak a "házi" áttervezéssel, felhívták Iacocca-t. Mivel csökkent a vállalat bevétele, a Mustang erősen családias lett, alap összetevőkből építették. Az alváz, a felfüggesztés és a kormány összetevőit nagy részben átvették a Ford Falconból és a Ford Fairlaneből. Az autónak volt egy egységes platform-típus váza, melyet átvettek az 1964-es Falconból, és a hegesztett oldalvázhoz még hozzáhegesztettek 5 kereszterősítőt.

Bár a keménytetős Mustang jól fogyott, merevségi problémák miatt az új keret szokatlan lépéshez vezetett. A kabrió / convertible első megépítésekor biztosítani kellett a megfelelő merevséget. A Mustang és a Falcon (lásd feljebb) hossza azonos volt, de a Mustang tengelytávolsága valamivel rövidebb volt. Teljes szélessége 1732 mm, ennél a Mustang 61 mm-el keskenyebb, de a kerékpálya szinte egyezett. Önsúlya körülbelül 1170 kg hathengeres motorral. A teljes felszereltségű V8 modell 1360 kg-ot nyomott. Bár a mechanikus részek többségét közvetlenül a Falconből vették, a Mustang megjelenése teljesen más volt; sportosabb, rövidebb tengelytávolság, mélyebb ültetés, de magasabb. Az ipar itt alkalmazta először a "torque box"-ot (nyomaték doboz), ami egy olyan innovatív szerkezeti rendszer volt, ami rendkívül merevítette a Mustang szerkezetét és hozzájárult a jobb kezeléshez.

1964–1966

Mikor öt hónappal a sorozatgyártás előtt bemutatták, az első modell már széleskörben ismertté vált, bár helytelenül, mint 1964 második félévi modellt. Egy pontosabb leírás szerint ez a "1965 eleji" modell, mert az autó a kiadás kezdetén több jelentős változáson ment keresztül. Az első autók inkább 1965-ben jöttek ki. Az első, keménytetős autó 170 in³ soros hathengeres motorral és háromsebességes kézi váltóval 2,368 US$-ért árulták.

Néhány apróbb változtatás után a Mustang "nagyüzemi" gyártása 1965-ben megkezdődött, sőt, már öt hónappal később az év legjobb befektetésének tartották. Az autókat "65-ös évvégi"-nek nevezték, áprilistól szeptemberig gyártották. Először egy teljes, alapos motorfelújításon kellett átesnie. A 2.8-as motor utat készített az új, 3.2-es gyártásának Sablon:Auto hp. A 4.3-as motor gyártása hagyományosan befejeződött az 1964-es modell évvel. Felváltották az új Sablon:Auto hp 4.7000 cm³-es motorra kétbefecskendezős porlasztóval, mint az alap V8-asban. Egy Sablon:Auto hp négybefecskendezős porlasztós rendszer volt a sorban következő, majd következett a változatlan "Hi-Po" Sablon:Auto hp 4.700-as.

 

A Ford Mustang hivatalos oldala ->

 

Forrás: Wikipedia

 

Címkék: auto ford mustang történelem

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu